Følgende punkter ble nevnt:
1. Studentene ønsker mer rene forelesninger der det ikke kreves å komme forberedt2. Studentene ønsker ikke at det forventes aktiv deltakelse på forelesningen.3. Oppfølgingen på it’slearning fungerer godt.4. Studentene er fornøyd med øvingenes innhold og tidsramme.
Jeg er i grunnen overrasket over at dagens studenter mener de lærer mest ved å høre på en forelesning uten å delta aktivt. Trolig er det ikke ment som en enten eller her - for i it'slearning er mandags-og fredagstimene ført opp som forelesning/seminar. Og et seminar åpner for diskusjon og innebærer en del forberedelse, også fra studentene.
De resterende timene vil derfor bli forelesninger der dere selv bestemmer graden av aktivitet.
Neste uke blir det forelesning om refleksjonsbegrepet – i et hermeneutisk, retorisk og teknologisk perspektiv. Den kan ses på som en direkte oppfølging av fredagens prøveforelesning og disputas til Geir Z. som problematiserte flere av våre temaer.
Anbefalt lening: Kjeldsen, kap. 11; notater fra fredagens prøveforelesning og Landow's hypertekst.
department of mechancial engineering finite element analysis
for 2 år siden
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar